De gepassioneerde zaakvoerder van dit bedrijf heeft door haar passie, persoonlijke aanpak en
ervaring een mooie zaak opgebouwd die al meer dan 35 jaar gespecialiseerd is in confectie van
stoffen voor raam- en binnenhuisdecoratie, zowel in de B2C als in de B2B context.
Het betreft een confectie-atelier gespecialiseerd in het verwerken van stoffen van hoogstaande
kwaliteit en het bedrijf richt zich op particulieren, interieurwinkels en interieur architecten. Er is geen
winkel, enkel atelier. Er is geen noemenswaardige stock. Alles wordt op maat en keuze van de klant
besteld.
Omschrijving van de activiteiten:
– Confectie raamdecoratie in alle mogelijke stoffen. Glas- en overgordijnen, vouwgordijnen en
panelen. 80%
– Opmeting en plaatsing 5%
– Interieuradvies 5%
– Kleuradvies 5%
– Confectie interieur: kussens en bedspreien 2,5%
– Confectie kussens binnen en buiten 2,5%
Het bedrijf is voornamelijk actief in België en Nederland maar voert ook opdrachten uit voor een zeer
gerenommeerde interieurarchitect met klanten over heel de wereld.
De zaakvoerder werkt nog steeds actief mee in de zaak, samen met 3 werknemers.
Hun gemotiveerde en ervaren stiksters staan garant voor een perfecte afwerking en de zaakvoerder
denkt actief mee om alles op maat en naar wens van de klant te vervaardigen.
Het bedrijf bestaat sinds 1998. Het is een BV. De zaakvoerder zit echter al 37 jaar in het vak.
Deze activiteit vereist enige beroepsbekwaamheid en passie voor het vak.
Het bedrijf heeft tot nu toe (uitgezonderd de Covid19-periode) een constant niveau van het zakencijfer
gekend dankzij de inspanningen van de zaakvoerder om haar aanbod te verbeteren en technieken te
vernieuwen, over de kwaliteit van de diensten te waken en de klantenbinding te ontwikkelen.
De zaakvoerder denkt erover na om het wat rustiger aan te gaan doen nu ze de pensioengerechtigde
leeftijd heeft bereikt. Het ‘fysieke werk’ valt haar, gezien haar leeftijd, zwaar en ze wenst bijgevolg
haar zaak over te laten.
Omzet 2022: > 200.000 €
EBITDA 2022: 46.000 €
Sterktes:
– Persoonlijk aanpak en contact met de klanten
– Vast cliënteel. Ze bestaan 37 jaar en hebben nog steeds hun klanten van het eerste uur.
– Prijs/kwaliteit goede verhouding
– Gebruik van hoogwaardige producten
– Flexibiliteit naar de klant toe
– Degelijk zelf-opgeleid en trouw personeel
– Stipte leveringen
Opportuniteiten:
– Het verder uitbouwen van de marketing
– Meer online aanwezig zijn en gebruik maken van Social Media
– Meer particulieren gaan bedienen. Hier ligt nog veel potentieel als er meer tijd aan besteed
kan worden. Hierdoor kan er ook winst op de stoffen genomen worden.
Aanbod:
– Het betreft een overdracht handelsfonds: apparatuur, minimale voorraad, goed opgeleid
personeel, klantenbestand en zakenrelaties.
– Het bedrijfsvastgoed is niet inbegrepen in de overname en kan gehuurd worden.
– De zaakvoerder is bereid om gedurende overgangsperiode actief te blijven in de zaak
Indien u interesse heeft in dit bedrijf, aarzel dan zeker niet om contact met ons op te nemen. Wij
staan u graag te woord en denken graag mee over de haalbaarheid van uw project.
Verdere inlichtingen geven wij tijdens een persoonlijk onderhoud na het regelen van de gebruikelijke
geheimhoudingsovereenkomst.
Multiple Choice Belgium is een adviesbureau voor KMO’s en zelfstandigen met expertise in overnamebemiddeling, bedrijfsmanagement, duurzaam ondernemen en rentabiliteitsverbetering. Onze consultants delen hun vakkennis met bedrijfsleiders, overnemers, overlaters en startende zelfstandigen.
Multiple Choice Belgium werkt nauw samen met NSZ en Vlaams Agentschap Innoveren en Ondernemen.
Multiple Choice bv
Oude Baan 55
2930 Brasschaat
+32 473 300 218
info@multiplechoice.be
Multiple Choice bv
Transfaalstraat 69
2600 Antwerpen
BE 0424.111.615